ПрАТ "ЗАПОРІЖАВТОТРАНС"

     
 
Дата розміщення: 22.04.2015

Річний звіт за 2014 рік

XI. Опис бізнесу

Важливі події розвитку (у тому числі злиття, поділ, приєднання, перетворення, виділ); Згідно рішення загальних Зборів акціонерів від 12 квітня 2011 року (Протокол № 15) назву Товариства змінено з Відкритого акціонерного Товариства "Запоріжавтотранс" на Публічне акціонерне товариство "Запоріжавтотранс". Публічне акціонерне товариство "Запоріжавтотранс" є правонаступником по всім правам та обов'язкам Відкритого акціонерного Товариства "Запоріжавтотранс", створеного згідно Наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області від 27.11.1997р. №1789 шляхом перетворення Запорізького обласного державного підприємства "Запоріжавтотранс" у Відкрите акціонерне товариство відповідно до Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств", Постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1996р. №1099 "Про затвердження порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств зі змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства" та інших законодавчих актів. Фактів злиття, поділу, приєднання, перетворення або виділу не було.
організаційна структура емітента, дочірні підприємства, філії, представництва та інші відокремлені структурні підрозділи із зазначенням найменування та місцезнаходження, ролі та перспектив розвитку, зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів; До складу ПАТ входять: 1) 28 автостанцій Запорізької області, які в свою чергу об'єднані в 8 кущів, а саме: Запорізький кущ: Новомиколаївська АС (70100, Запорізька обл., смт. Новомиколаївка, вул. Леніна, б.50), ЗАС №1 (69063, м. Запоріжжя, пр. Леніна, б.20), ЗАС №2 (69035, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, б.37), ЗАС №3 (69063, м. Запоріжжя, вул. Жуковського, б.15), Вільнянська АС (70000, Запорізька обл., м. Вільнянськ, вул. Леніна, б.39), АС с. Біленьке (70441, Запорізька обл., с. Біленьке, вул. Леніна, б.1-А); - Мелітопольський кущ: Кирилівська АС (72563, Запорізька обл., Якимівський р-н, смт. Кирилівка, пр. Азовський, б.12), МАС №1 (72312, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Дзержинського, б.204-А), МАС №2 (72312, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Свердлова, б.2), Приазовська АС (72400, Запорізька обл., смт. Приазовське, вул. Фрунзе, б.1), Веселівська АС (72200, Запорізька обл., смт. Веселе,вул. Першотравнева, б.19), Якимівська АС (72500, Запорізька обл., смт..Якимівка, вул. Молодих патріотів, б.5); - Бердянський кущ: Приморська АС (72100, Запорізька обл., м. Приморськ, вул. Радянська, б.105-Б), Бердянська АС (71118, Запорізька обл., м. Бердянськ, вул. 12 грудня, б.4); - Енергодарський кущ: Великобілозерська АС (71400, Запорізька обл., смт. Велика Білозерка, вул. Набережна, б.29-А); Енергодарська АС (71500, Запорізька обл., м. Енергодар, вул. Комсомольська, б.12); - Василівський кущ: Василівська АС (71600, Запорізька обл., м. Василівка, вул. Леніна, б.1-А), Дніпрорудненська АС (71630, Запорізька обл., м. Дніпрорудне, вул. Нижня, б.58), Михайлівська АС (72000, Запорізька обл., смт. Михайлівка, вул. Коноваленка, б.1/2); - Пологівський кущ: Пологівська АС (70600, Запорізька обл., м. Пологи, вул. Горького, 9-А), Розівська АС (70300 Запорізька обл., смт. Розівка, вул. Визволителів, б.2), Куйбишевська АС (71000, Запорізька обл., смт. Куйбишеве, вул. Запорізька, б.34); - Токмацький кущ: Токмацька АС (71700, Запорізька обл., м. Токмак, вул. Гоголя, б.93), Чернігівська АС (71200, Запорізька обл., смт. Чернігівка, вул. Шкільна, б.17); - Оріхівський кущ: Комишуваська АС (70530, Запорізька обл., Оріхівський р-н, смт. Комишуваха, вул. Б.Хмельницького, б.72-А), Оріхівська АС (70500, Запорізька обл., м. Оріхів, вул. Запорізька, б.23-А); - Гуляйпільська АС (70290, Запорізька обл., м. Гуляйполе, вул. Ворошилова, б.27); - Кам'янко-Дніпровська АС (71300, Запорізька обл., м. Кам'янка-Дніпровка, вул. Радянська, б.2). 2) структурні підрозділи: - помічник голови правління; - відділ експлуатації; - економічний відділ; - виробничий відділ; - відділ технічного устаткування і зв'язку; - адміністративно-господарський відділ; - директор виробництва та транспорту; - виробнича дільниця; - база відпочинку "Бриз" с. Приморський Посад; - культурно-розважальний центр "Казка" с.Біленьке. Дочірніх підприємств, філій, представництв та інших відокремлених структурних підрозділів не має. Змін в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів не було.
середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента; Середньооблiкова чисельнiсть штатних працiвникiв облiкового складу (осiб): 269. Штатних працiвникiв та осiб, якi працюють за сумiсництвом, а також працiвникiв, якi працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня): 4 особи. Фонд оплати працi штатних працiвникiв: 6364.0 тис.грн. Збільшення фонду оплати праці відбулося за рахунок підвищення заробітної плати. Оплата працi здiйснюється вiдповiдно штатного розкладу товариства. Змiни в оплату працi вносяться вiдповiдно до змiн в чинному законодавствi України, а саме при пiдвищеннi рiвня мiнiмальної заробiтної плати. Кадрова програма емiтента спрямована на забезпечення рiвня квалiфiкацiї працiвникiв операцiйним потребам емiтента: протягом звiтного року продовжена робота по навчанню касирiв для роботи на касових апаратах з обов`язковою передачею електронних копій. Згiдно Положення була проведена атестацiя: начальникiв та заступникiв начальникiв. Проводиться робота по пiдготовцi працiвникiв пiдприємства (оплата за навчання у вищих навчальних закладах). Проводиться робота по навчанню, згiдно плану, по охоронi працi керiвникiв структурних пiдроздiлiв.
належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання; 1. Найменування об’єднання: Асоцiацiя "Запорiжоблавтотранс" Місцезнаходження об’єднання: вул. Свердлова, б.30, м.Запорiжжя, 69063, Україна Асоцiацiя займається координацiєю господарської дiяльностi пiдприємств, що об`єдналися, шляхом централiзацiї виробничих та управлiнських функцiй в галузi автоперевезень. Товариство є членом цiєї асоцiацiї та займається тою ж дiяльнiстю. Термiн участi - 17 рокiв. 2. Найменування об’єднання: Всеукраїнська асоцiацiя автомобiльних перевiзникiв Місцезнаходження об’єднання: вул. Велика Василькiвська, б.139, м. Київ, 03150, Україна Асоцiацiя займається координацiєю та об`єднанням зусиль на захист економiчних, виробничо-технiчних та соцiальних iнтересiв. Товариство є членом цiєї асоцiацiї та займається тою ж дiяльнiстю. Термiн участi - 10 рокiв. 3. Найменування об’єднання: Запорiзька торгово-промислова палата Місцезнаходження об’єднання: бул. Центральний, б.4, м. Запорiжжя, 69005, Україна Функцiєю торгово-промислової палати є сприяння розвитковi народного господарства, створення сприятливих умов для пiдприємницької дiяльностi в регiонi. Товариство є членом цiєї органiзацiї та займається тою ж дiяльнiстю. Термiн участi - 11 рокiв. 4. Найменування об’єднання: Запорiзький обласний союз ПIП "Потенцiал" Місцезнаходження об’єднання: пр. Ленiна, б.162, м. Запорiжжя, 69005, Україна Союз займається представництвом та захистом законних iнтересiв у економiчних, соцiально-трудових та iнших сферах, у тому числi в їх вiдносинах з iншими сторонами соцiального партнерства вiдповiдного рiвня, сприяння iнтеграцiї та взаєморозумiння роботодавцiв України. Товариство є членом цього союзу та займається тою ж дiяльнiстю. Термiн участi - 12 рокiв. 5. Найменування об’єднання: Мiжрегiональна асоцiацiя "Укрпастранссервiс" Місцезнаходження об’єднання: вул.В.Либiдська, б.25, к.5, м. Київ, 03150, Україна Асоцiацiя займається координацiєй господарської дiяльностi пiдприємств, зайнятих у сферi пасажирських автомобiльних перевезень. Товариство є членом цiєї асоцiацiї та займається тою ж дiяльнiстю. Термiн участi - 12 рокiв.
спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності; Емітент не веде спільної діяльності з іншими організаціями, підприємствами, установами.
будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій; Будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, не мали місце протягом звітного періоду.
опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо); Основою надання фінансової звітності є чинні міжнародні стандарти фінансової звітності (МСФЗ), міжнародні стандарти бухгалтерського обліку (МСБО) та тлумачення, розроблені Комітетом з тлумачень міжнародної фінансової звітності. Наказ про облікові політику №78/1 від 15.12.2012р. Відповідно до МСФЗ 1, товариство використовує однакову облікову політику при складанні фінансової звітності згідно МСФЗ протягом усіх періодів, представлених у повній фінансової звітності згідно з МСФЗ. Така облікова політика повинна відповідати всім стандартам МСФЗ, чинним на дату складання повної фінансової звітності за МСФЗ (тобто, станом на 31 грудня 2013 року). Фінансова звітність надана у тисячах українських гривень, якщо не вказано інше. Ця фінансова звітність підготовлена на основі історичної собівартості. Фінансова звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності складається на основі бухгалтерських записів згідно з українським законодавством шляхом трансформації з внесенням коригувань та проведенням перекласифікації статей з метою достовірного представлення інформації згідно з вимогами МСФЗ. При складанні фінансової звітності Товариство застосувало всі нові і змінені стандарти й інтерпретації, затверджені РМСБО та КМТФЗ, які належать до його операцій. Основні принципи облікової політики. Визнання та оцінка фінансових інструментів Товариство визнає фінансовий актив або фінансове зобов’язання у балансі, коли і тільки коли, воно стає стороною контрактних положень щодо фінансового інструмента. Операції з придбання або продажу фінансових інструментів визнаються із застосуванням обліку за датою розрахунку. Товариство визнає такі категорії фінансових інструментів: • фінансові активи, доступні для продажу; • фінансові активи, утримувані до погашення; • дебіторська заборгованість; • фінансові зобов’язання, оцінені за справедливою вартістю; • фінансові зобов’язання, оцінені за амортизованою вартістю - кредити банків. Віднесення фінансових активів до тієї або іншої категорії залежить від їх особливостей і цілей придбання і відбувається у момент їх прийняття до обліку. Всі стандартні операції по покупці або продажу фінансових активів визнаються на дату здійснення операції. Стандартні операції по покупці або продажу є покупкою або продажем фінансових активів, що вимагає постачання активів в терміни, встановлені нормативними актами або ринковою практикою. Під час первісного визнання фінансового активу або фінансового зобов’язання Товариство оцінює їх за їхньою справедливою вартістю плюс операційні витрати, які безпосередньо належать до придбання або випуску фінансового активу чи фінансового зобов’язання, з відображенням результату переоцінки як прибутку або збитку. Облікова політика щодо подальшої оцінки фінансових інструментів розкривається нижче у відповідних розділах облікової політики. Фінансові активи. Грошові кошти та їхні еквіваленти Грошові кошти Товариства включають грошові кошти в банках, готівкові грошові кошти в касах, грошові документи і еквіваленти грошових коштів, не обмежені у використанні. Дебіторська заборгованість. Дебіторська заборгованість, визнається як фінансові активи (за винятком дебіторської заборгованості, за якою не очікується отримання грошових коштів або фінансових інструментів, за розрахунками з операційної оренди та за розрахунками з бюджетом) та первісно оцінюється за справедливою вартістю плюс відповідні витрати на проведення операцій. Після первісного визнання дебіторська заборгованість оцінюється за амортизованою собівартістю, із застосуванням методу ефективного відсотка. Якщо є об’єктивне свідчення того, що відбувся збиток від зменшення корисності, балансова вартість активу зменшується на суму таких збитків із застосуванням рахунку резервів. Резерв на покриття збитків від зменшення корисності визначається як різниця між балансовою вартістю та теперішньою вартістю очікуваних майбутніх грошових потоків. Визначення суми резерву на покриття збитків від зменшення корисності відбувається на основі аналізу дебіторів та відображає суму, яка, на думку керівництва, достатня для покриття понесених збитків. Для фінансових активів, які є істотними, резерви створюються на основі індивідуальної оцінки окремих дебіторів, для фінансових активів, суми яких індивідуально не є істотними - на основі групової оцінки. Фактори, які Товариство розглядає при визначенні того, чи є у нього об’єктивні свідчення наявності збитків від зменшення корисності, включають інформацію про тенденції непогашення заборгованості у строк, ліквідність, платоспроможність боржника. Для групи дебіторів такими факторами є негативні зміни у стані платежів позичальників у групі, таких як збільшення кількості прострочених платежів; негативні економічні умови у галузі або географічному регіоні. Сума збитків визнається у прибутку чи збитку. Якщо в наступному періоді сума збитку від зменшення корисності зменшується і це зменшення може бути об’єктивно пов’язаним з подією, яка відбувається після визнання зменшення корисності, то попередньо визнаний збиток від зменшення корисності сторнується за рахунок коригування резервів. Сума сторнування визнається у прибутку чи збитку. У разі неможливості повернення дебіторської заборгованості вона списується за рахунок створеного резерву на покриття збитків від зменшення корисності. Фінансові активи, доступні для продажу. До фінансових активів доступних для продажу, Товариство відносить інвестиції в акції, якщо відсоток володіння менш 20%. Після первісного визнання Товариство оцінює їх за справедливою вартістю. Результати від зміни справедливої вартості доступного для продажу фінансового активу визнаються прямо у власному капіталі з відображенням у звіті про зміни у власному капіталі, за винятком збитків від зменшення корисності та збитків від іноземної валюти, доки визнання фінансового активу не буде припинено, коли кумулятивний прибуток або збиток, визнаний раніше у власному капіталі, слід визнавати у прибутку чи збитку. Якщо існує об’єктивне свідчення зменшення корисності фінансового активу, доступного для продажу, сума кумулятивного збитку виключається з власного капіталу и визнається у прибутку чи збитку. Неринкові акції, справедливу вартість яких неможливо визначити, обліковуються за собівартістю, за вирахуванням збитків від знецінення, якщо вони є. Фінансові активи, утримувані до погашення. До фінансових активів, утримуваних до погашення, Товариство відносить облігації та векселі, що їх Товариство має реальний намір та здатність утримувати до погашення. Після первісного визнання Товариство оцінює їх за амортизованою собівартістю, застосовуючи метод ефективного відсотка, за вирахуванням збитків від знецінення, якщо вони є. Припинення визнання фінансових активів Товариство припиняє визнавати фінансові активи тільки в разі припинення договірних прав на грошові потоки по них або в разі передачі фінансового активу і відповідних ризиків і вигод іншому підприємству. Якщо Товариство не передає і не зберігає практично всі ризики та вигоди від володіння активом та продовжує контролювати переданий актив, то воно продовжує відображати свою частку в даному активі і пов'язані з ним можливі зобов'язання. Якщо Товариство зберігає практично всі ризики та вигоди від володіння переданим фінансовим активом, воно продовжує обліковувати даний фінансовий актив, а отримані при передачі активи відображає у вигляді забезпечення позики. При повному припиненні визнання фінансового активу різниця між балансовою вартістю активу та сумою отриманої і належної до отримання винагороди, а також дохід або витрати, накопичені в іншому сукупному прибутку, відносяться на прибутки і збитки. Якщо фінансовий актив списується не повністю (наприклад, коли Товариство зберігає за собою можливість викупити частину переданого активу або зберігає за собою частину ризиків і вигод, пов'язаних з володінням (але не «практично всі» ризики і вигоди), при цьому контроль підприємства над активом зберігається), Товариство розподіляє балансову вартість даного фінансового активу між утримуваною частиною і частиною, яка списується, пропорційно до справедливої вартості цих частин на дату передачі. Різниця між балансовою вартістю, розподіленою на частину, яка списується, і сумою отриманої винагороди за частину, яка списується, а також будь-які накопичені розподілені на цю частину доходи або витрати, визнані в іншому сукупному прибутку, відносяться на прибутки і збитки. Доходи або витрати, визнані в іншому сукупному прибутку, розподіляються також пропорційно справедливій вартості утримуваної частини і частини, яка списується. Фінансові зобов’язання. Боргові і дольові фінансові інструменти, випущені Товариством, класифікуються як фінансові зобов'язання або капітал виходячи з суті відповідного договору, а також визначень фінансового зобов'язання та інструмента власного капіталу. Фінансові зобов'язання класифікуються як «оцінювані за справедливою вартістю через прибуток або збиток», якщо вони призначені для торгівлі, або кваліфіковані як «оцінювані за справедливою вартістю через прибуток або збиток» при первинному відображенні в обліку. Фінансове зобов'язання класифікується як «призначене для торгівлі», якщо воно: • набувається з основною метою зворотного викупу його в майбутньому; • при первісному прийнятті до обліку є частиною портфеля фінансових інструментів, які управляються Товариством як єдиний портфель, за яким є недавня історія короткострокових покупок і перепродажів; або • є деривативом, не позначеним як інструмент хеджування в угоді ефективного хеджування. Фінансове зобов'язання, що не є «призначеним для торгівлі», може бути класифіковане «оцінюване за справедливою вартістю через прибуток або збиток», в момент прийняття до обліку, якщо: • застосування такої класифікації усуває або значно скорочує дисбаланс в оцінці або обліку активів і зобов'язань, який міг би виникнути в іншому випадку; • фінансове зобов'язання є частиною групи фінансових активів, фінансових зобов'язань або групи фінансових активів і зобов'язань, управління та оцінка якої здійснюється на основі справедливої вартості відповідно до документально оформленої стратегії управління ризиками або інвестиційної стратегії Товариства, і інформація про таку групу представляється всередині організації на цій основі; або • фінансове зобов'язання є частиною інструменту, що містить один або кілька вбудованих деривативів, та МСБО 39 «Фінансові інструменти: визнання та оцінка» дозволяє класифікувати інструмент в цілому (актив або зобов'язання) як «оцінюване за справедливою вартістю через прибуток або збиток». Фінансові зобов'язання, класифіковані як інші фінансові зобов'язання, включаючи кредити банків ( позики ), спочатку оцінюються за справедливою вартістю, за вирахуванням витрат на здійснення операції, а згодом оцінюються за амортизованою вартістю з використанням методу ефективної ставки відсотка. Списання фінансових зобов’язань. Товариство списує фінансові зобов'язання тільки у разі їх погашення, анулювання або закінчення строку вимоги по них. Різниця між балансовою вартістю списаного фінансового зобов'язання і сплаченою або належною до сплати винагородою визнається в прибутках і збитках. Торгівельна та інша кредиторська заборгованість. Торгівельна та інша кредиторська заборгованість оцінюється при первинному визнанні за справедливою вартістю, та згодом вона оцінюється за амортизованою вартістю з використанням методу ефективної ставки відсотка. Кредити банків ( позики ). Первісно кредити банків визнаються за справедливою вартістю, яка дорівнює сумі надходжень мінус витрати на проведення операції. У подальшому суми фінансових зобов’язань відображаються за амортизованою вартістю за методом ефективної ставки відсотку, та будь-яка різниця між чистими надходженнями та вартістю погашення визнається у прибутках чи збитках протягом періоду дії запозичень із використанням ефективної ставки відсотка. Згортання фінансових активів та зобов’язань. Фінансові активи та зобов’язання згортаються, якщо Товариство має юридичне право здійснювати залік визнаних у балансі сум і має намір або зробити взаємозалік, або реалізувати актив та виконати зобов’язання одночасно Основні засоби. Основні засоби Товариства враховуються і відображуються у фінансовій звітності Товариства відповідно до МСБО 16 «Основні засоби». Основними засобами визнаються матеріальні активи Товариства, очікуваний термін корисного використання яких більше за один рік, первинна вартість яких більше за 2500 грн., які використовуються в процесі виробництва, надання послуг, здачі в оренду іншим сторонам, для здійснення адміністративних або соціальних функцій. Основні засоби Товариства враховуються по об'єктах. Об'єкти основних засобів класифікуються по окремих класах . Готові до експлуатації об'єкти, які плануються до використання у складі основних засобів, до моменту початку експлуатації враховуються у складі класу придбані, але не введені в експлуатацію основні засоби. Придбані основні засоби оцінюються за собівартістю, яка включає вартість придбання і витрати, пов'язані з доставкою і доведенням об'єкту до стану, придатного для експлуатації. Виготовлені власними силами об'єкти основних засобів оцінюються за фактичними прямими витратами на їх створення. У момент введення в експлуатацію їх вартість порівнюється з вартістю відшкодування відповідно до МСБО 36 «Знецінення активів». Після визнання активом, об’єкт основних засобів обліковується за його собівартістю мінус будь-яка накопичена амортизація та будь-які накопичені збитки від зменшення корисності. Відповідно до законодавства України земля, на якій Товариство здійснює свою діяльність, є власністю держави, в балансі Товариства не відображується. У подальшому, в разі придбання землі, вона буде відображатися у фінансовій звітності за вартістю придбання. Основні засоби, призначені для продажу, і які відповідають критеріям визнання, обліковуються відповідно до МСФЗ 5. Подальші витрати. Витрати на обслуговування, експлуатацію і ремонти основних засобів списуються на витрати періоду у міру їх виникнення. Вартість суттєвих оновлень і вдосконалень основних засобів капіталізується. Якщо при заміні одного з компонентів складних об'єктів основних засобів виконані умови визнання матеріального активу, то відповідні витрати додаються до балансової вартості складного об'єкту, а операція по заміні розглядається як реалізація (вибуття) старого компонента. Амортизація основних засобів. Суму активу, що амортизується, визначають після вирахування його ліквідаційної вартості. Ліквідаційна вартість – це сума грошових коштів, яку Товариство очікує отримати за актив при його вибутті після закінчення терміну його корисного використання, за вирахуванням витрат на його вибуття. У випадку якщо ліквідаційну вартість об'єктів основних засобів оцінити неможливо, або вона не суттєва по сумах, ліквідаційна вартість не встановлюється. Ліквідаційну вартість та термін корисного використання по групах однорідних об'єктів основних засобів визначається експертною комісією, затверджується керівництвом Товариства, і переглядається щороку за результатами річної інвентаризації. Термін корисного використання об'єктів основних засобів, отриманих в лізинг, встановлюється рівним терміну дії договору лізингу (терміну сплати лізингових платежів). Нарахування амортизації по об'єктах основних засобів, розраховується прямолінійним методом виходячи з терміну корисного використання цього об'єкту. Амортизацію активу починають, коли він стає придатним для використання, тобто коли він доставлений до місця розташування та приведений у стан, у якому він придатний до експлуатації у спосіб, визначений управлінським персоналом. Амортизацію активу припиняють на одну з двох дат, яка відбувається раніше: на дату, з якої актив класифікують як утримуваний для продажу (або включають до ліквідаційної групи, яку класифікують як утримувану для продажу) згідно з МСФЗ 5, або на дату, з якої припиняють визнання активу. Отже, амортизацію не припиняють, коли актив не використовують або він вибуває з активного використання, доки актив не буде амортизований повністю. Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання об’єктів за прямолінійним методом з урахуванням мінімально допустимих строків корисного використання відповідно до пункту 145.1 статті 145 Податкового кодексу України. Мінімально допустимі строки корисного використання, років: будівлі – 20,машини та обладнання – 5,з них ЕОМ, інші машини для оброблення інформації, зчитування та інші – 2,транспортні засоби - 5, меблі - 4,інші - 12. У процесі застосування облікової політики Товариства керівництво зробило певні професійні судження, окрім тих, які вимагають використання оцінок, які мають найбільш істотний вплив на суми, визнані в фінансовій звітності. Ці судження, серед іншого, включають правомірність застосування припущення щодо здатності вести свою діяльність на безперервній основі. При підготовці фінансової звітності товариство робить оцінки та припущення, які мають вплив на визначення сум активів та зобов’язань, визначення доходів та витрат звітного періоду, розкриття умовних активів та зобов’язань на дату підготовки фінансової звітності, ґрунтуючись на МСФЗ, МСБО та тлумаченнях, розроблених Комітетом з тлумачень міжнародної фінансової звітності. Фактичні результати можуть відрізнятися від таких оцінок. Основні джерела невизначеності оцінок - Нижче наведені ключові припущення щодо майбутнього, а також основні джерела невизначеності оцінок на кінець звітного періоду, які мають істотний ризик стати причиною внесення суттєвих коригувань до балансової вартості активів та зобов'язань протягом наступного фінансового року. Строки корисного використання основних засобів Оцінка строків корисного використання об'єктів основних засобів залежить від професійного судження керівництва, яке засноване на досвіді роботи з аналогічними активами. При визначенні строків корисного використання активів керівництво бере до уваги умови очікуваного використання активів, моральний знос, фізичний знос і умови праці, в яких будуть експлуатуватися дані активи. Зміна будь-якого з цих умов або оцінок може в результаті привести до коригування майбутніх норм амортизації. Відстрочені податкові активи. У грудні 2010 року був прийнятий Податковий кодекс України, який суттєво змінив податкові закони і ставки оподаткування. Суми і терміни сторнування тимчасових різниць залежать від прийняття істотних суджень керівництва Товариства на підставі оцінки майбутньої облікової та податкової вартості основних засобів. Відстрочені податкові активи визнаються для всіх невикористаних податкових збитків в тій мірі, в якій ймовірно отримання оподатковуваного прибутку, за рахунок якого можливо буде реалізувати дані збитки. Від керівництва вимагається прийняття істотного професійного судження при визначенні суми відстрочених податкових активів, які можна визнати, на основі очікуваного терміну і рівня оподатковуваних прибутків з урахуванням стратегії майбутнього податкового планування.Оцінки, які особливо чутливі до змін, стосуються резерву на покриття збитків від зменшення корисності дебіторської заборгованості.
основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків в загальному об'ємі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; ПАТ надає іншим підприємствам, а також населенню наступні послуги: - допоміжне обслуговування наземного транспорту (КВЕД 52.21); - діяльність туристичних агентств (КВЕД 79.11); - загальна медична практика (КВЕД 86.21); - діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання (КВЕД 55.20); - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендного нерухомого майна ПАТ є посередником між перевізниками та пасажирами, яким продає квитки на провіз багажу; крім того, пасажирам надаються інші послуги. Обсяги виробництва: В 2014 році було укладено договорів з перевізниками всього 139 шт., в т.ч.: - юридичні особи – 80; - фізичні особи – 59. Отримані доходи від основного виду діяльності на суму 19500 тис.грн. без ПДВ, в т.ч.: - автостанційні послуги – 19357 тис.грн. - продаж путівок на базу відпочинку – 95 тис.грн. - реалізація оборотних активів – 48 тис.грн. Отримані доходи від операційної та іншої діяльності на суму 4691 тис.грн., в т.ч.: - операційна оренда – 2793 тис.грн. - одержані штрафи – 123 тис.грн. - послуги по договорам оренди – 1296 тис.грн. - винагорода страхових компаній – 124 тис.грн. - послуги по благоустрою території та відшкодування витрат – 267 тис.грн. - відсотки банку – 88 тис.грн. Питома вага доходів від надання автостанційних послуг становить 80.01% та від оренди нерухомого майна – 11.4% від загальних доходів одержаних від діяльності підприємства. Товариство свої послуги не експортує. Пасажиропотік населення, що користується автостанційними послугами, на протязі року не є стабільним - він має переважне зростання в літній період та спад в зимовий сезон, а також знаходиться в залежності від наявності святкових днів. Єдиний ринок збуту - автостанції, основні клієнти - населення та автоперевізники різних форм власності, що обслуговують автобусні маршрути приміського, міжміського та міжнародного сполучення. Перспективність та ризики в наданні послуг залежать від розвитку автомобільної галузі в цілому - це: - розвиток виробничої бази автоперевізників, що є власниками автобусів, - розширення мережі маршрутів, - покращення якості автомобільних шляхів. До ризиків в діяльності товариства можна віднести і нестабільність ринкових цін на паливно-мастильні матеріали та інфляційні процеси в державі, а також загроза змін в проведенні тарифної політики в автостанційній діяльності. Впровадження нових технологій - це можливість швидко та якісно надати послуги пасажирам: 1. Науково-виробниче підприємство «Троян», з врахуванням технічного завдання розробило на базі реєстраторів розрахункових операцій від торгової марки «Калина» електронні контрольно-касові апарати для продажу квитків на автостанціях, які сертифіковані та внесені до Державного реєстру РРО України. 2. Впроваджене спеціалізоване програмне забезпечення до програмно-апаратного комплексу корпоративної розподіленої мережі для автостанцій і автовокзалів «Хортиця-М», адаптований для роботи з СЕККА «Калина МТ-01.02», далі за текстом - ПЗ ПАК «Хортиця-М»: а) Розподілена мережа складається з обладнання і програмно-апаратних комплексів автостанцій, автовокзалів та центрального сервера. б) Програмне забезпечення: - нова версія програмного забезпечення СЕККА «Калина МТ-01.02» з підключеними до них модемів для передачі звітності в електронній формі до органів Державної податкової служби; - АСУ автовокзалу «Хортиця-2»; 3. Впроваджений комплекс програмних заходів «Автоматизоване робоче місце старшого касира» з метою оптимізації даних, необхідних для використання в бухгалтерському обліку для проведення операцій з перевізниками та замовниками послуг. Діяльність кожної автостанції залежить від розвитку маршрутної мережі в галузі та рівня пасажиропотоку, що проходить через автостанцію. Конкуренти на ринку з надання автостанційних послуг в області відсутні, так як в своєму регіоні (області) товариство займає монопольне становище на ринку надання автостанційних послуг. Недостатній рівень компенсації державою автоперевізникам втрат доходів від пільгового проїзду деяких категорій населення до зниження кількості рейсів, виконаних перевізниками на приміських маршрутах в сільській місцевості, а значить і до зниження платного пасажиропотоку. Такий стан на ринку перевезень негативно впливає на економічну діяльність автостанцій, розташованих в сільській місцевості. В Товаристві продовжується робота по забезпеченню надійності та стабільності у подальшому функціонуванню автостанцій. - продовжується будівництво готелів для пасажирів та водіїв на територіях автостанцій в м. Бердянськ, м. Мелітополь. - послуги по перевезенню пільгових пасажирів повинні бути оплатними, з подальшим відшкодуванням за рахунок адресних дотацій. Якість надання автостанційних послуг підтверджена сертифікатом на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001-2001 (ІSO 9001:2000). Сертифікат виданий Органом з сертифікації систем управління якістю Державним підприємством «Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації». Сертифікат зареєстровано в реєстрі системи сертифікації УкрСЕПРО. Дія Сертифікату відповідності поширюється на 26 автостанцій Товариства. В перспективі заплановано одержати Сертифікат на систему управління якістю на інші автостанції, що не ввійшли в 2014 році до переліку сертифікованих автостанцій, це Мелітопольська АС №2 та Оріхівська АС.
основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, її вартість і спосіб фінансування; 2010 рік: Придбано активів - 1409 тис.грн., в т.ч.: - будівлі та споруди - 292 тис.грн.; - машини та обладнання - 79 тис.грн.; - транспортні засоби - 320 тис.грн.; - інструменти та прилади - 108 тис.грн., - інші - 78 тис.грн.; - МНМА - 172 тис.грн.; відчужено - 200 тис.грн.: - машини та обладнання - 18 тис.грн.; - транспортні засоби - 102 тис.грн.; - інструменти - 14 тис.грн.; - інші - 38 тис.грн.; МНМА - 28 тис.грн. 2011 рік: Придбано активів - 1818 тис.грн., - земельні ділянки - 3 тис.грн.; - будівлі та споруди - 405 тис.грн.; - машини та обладнання - 341 тис.грн.; - транспортні засоби - 687 тис.грн.; - МНМА - 161 тис.грн.; - інструменти та прилади - 170 тис.грн.; - інше - 51 тис.грн.; відчужено: - 103 тис.грн. - будівлі та споруди - 21 тис.грн.; - машини та обладнання - 12 тис.грн.; - транспортні засоби - 25 тис.грн.; - МНМА - 41 тис.грн.; - інструменти - 4 тис.грн.; - інше - 38 тис.грн. 2012 рік: Придбано, відремонтовано та введено в експлуатацію активів - 2492 тис.грн., - земельні ділянки - 19 тис.грн.; - будівлі та споруди - 1628 тис.грн.; - машини та обладнання - 150 тис.грн.; - транспортні засоби - 268 тис.грн.; - МНМА - 349 тис.грн.; - інструменти та прилади - 74 тис.грн.; - інше - 4 тис.грн.; відчужено: - 586 тис.грн., - машини та обладнання - 313 тис.грн.; - транспортні засоби - 171 тис.грн.; - МНМА - 90 тис.грн.; - інструменти - 7 тис.грн.; - інше - 5 тис.грн. 2013 рік: Придбано відремонтовано та введено в експлуатацію активів - 5082 тис.грн., в т.ч.: - будівлі та споруди - 3483 тис.грн.; - машини та обладнання - 169 тис.грн.; - транспортні засоби - 913 тис.грн.; - інструменти та прилади - 49 тис.грн.; - інші - 23 тис.грн.; - МНМА - 445 тис.грн.; відчужено - 695 тис.грн.: - будинки та споруди - 7 тис.грн.; - машини та обладнання - 35 тис.грн.; - транспортні засоби - 449 тис.грн.; - інструменти - 43 тис.грн.; МНМА - 161 тис.грн. 2014 рік: Нематеріальні активи: на початок року - 349 тис.грн., на кінець року - 380 тис.грн. (витрати на придбання програмного забезпечення); відчуження не було. Незавершені капітальні інвестиції відсутні. Основні засоби: на протязі року придбано, відремонтовано та реконструйовано основних засобів та МНМА на суму 1958 (тис.грн.), в т.ч.: - земельні ділянки - 13; - будівлі та споруди - 1523; - транспортні засоби - 1; - інструменти, прилади та інвентар - 39; - машини та обладнання - 89; - інші основні засоби - 4; - МНМА - 289. Відчужено на суму - 47 (тис.грн.), в т.ч.: з них списано машини та обладнання - 19, МНМА - 28. Довгострокові фінансові інвестиції: на початок року - 405 тис.грн., на кінець року - 1405 тис.грн. (придбання корпоративних прав в уставному капіталі юридичної особи). Довгострокова дебіторська заборгованість: на початок року - 0 тис.грн., на кінець року - 1046 тис.грн. (рух відбувся за рахунок надання фізичним особам (працівникам підприємства) довгострокових позик). Виробничі запаси: на початок - 94 тис.грн., на кінець - 149 тис.грн. (рух відбувся за рахунок витрат на придбання ТМЦ). Товари: на початок року - 88 тис.грн., на кінець року - 0 тис.грн. (рух відбувся за рахунок продажу товарів). Дебіторська заборгованість: - за послуги: на початок року - 83 тис.грн., на кінець - 544 тис.грн. (рух відбувся за рахунок не погашеної частини позики наданої фізичним особам (працівникам підприємства)). - за виданими авансами: на початок року - 1200 тис.грн., на кінець року - 1133 тис.грн. (рух відбувся за рахунок видачі авансів перевізникам). - з бюджетом: на початок року - 57 тис.грн., на кінець - 21 тис.грн. (рух відбувся за рахунок передплати податку на оренду земельних ділянок). Інша поточна дебіторська заборгованість: на початок року - 1455 тис.грн., на кінець - 1412 тис.грн. (рух відбувся за рахунок погашення поточної заборгованості). Гроші та їх еквіваленти: на початок року - 1141 тис.грн., на кінець - 842 тис.грн. (рух відбувся за рахунок росту дебіторської заборгованості). Підприємство не планує будь-яких значних інвестицій або придбань, що пов`язані з його господарською діяльністю.
правочини з власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, афілійованими особами, зокрема всі правочини, укладені протягом звітного року між емітентом або його дочірніми/залежними підприємствами, відокремленими підрозділами, з одного боку, і власниками істотної участі, членами наглядової ради або членами виконавчого органу, з іншого боку. За цими правочинами зазначаються: дата, сторони правочину, його зміст, сума, підстава укладання та методика ціноутворення, застосована емітентом для визначення суми правочину та за необхідності інша інформація; Дата правочину: 28.09.2010р. сторони правочину: Іванова Ольга Юрїівна (Орендодавець) та ВАТ «Запоріжавтотранс» (Орендар), його зміст: передача у тимчасове володіння та користування у службових цілях легкового автомобіля терміном на 5 років. Підстава укладання та методика ціноутворення, застосована емітентом для визначення суми правочину: необхідність наявності автотранспорту для службового використання, сума договірна 71000 грн. на рік. Інша інформація відсутня.
основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, у тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення; Вагомою складовою частиною основних засобів підприємства є будівлі, споруди, благоустрій територій автостанцій та земельні ділянки, на яких вони розташовані, вартість яких складає 21996 тис.грн. Крім того на балансі підприємства в складі основних засобів знаходяться електронні контрольно-касові апарати загальною вартістю 386 тис.грн., орг. техніка - 442 тис.грн. Вони знаходяться за місцем розташування автостанцій, бази відпочинку та виробничої дільниці. Фінансування придбання, будівництва, ремонту та удосконалення основних засобів здійснюється за власні кошти підприємства. Передано в оперативну оренду приватним підприємцям та юридичним особам (загалом договорів 263 шт.), терміном на 1 рік, наступні основні засоби: - будівлі та споруди - 1647 тис.грн., транспортні засоби - 338 тис.грн. Одержано доходу від операційної оренди активів 2793 тис.грн. Основні засоби перебувають у постійному користуванні. Суттєвих змін у складі основних засобів також не відбувалося. Діяльність підприємства не є шкідливою до навколишнього середовища. В звітному році: - придбано офісне обладнання - 89 тис.грн. Виконані ремонтні роботи, які збільшили первісну вартість будівель - 1040 тис.грн., в т.ч.: - виконані роботи по реконструкції будівлі Кам`янка-Дніпровської АС - 695 тис.грн. - реконструкція платформ шляхом встановлення навісів та облаштування касс та туалета для інвалідів на Пологівській АС - 321 тис.грн. - реконструкція платформ шляхом встановлення навісів та облаштування каси туалета для інвалідів на Токмацькій АС - 24 тис.грн. Виконані ремонтні роботи, які ввійшли до складу витрат - 1338 тис.грн., в т.ч.: - АПУ (вул. Свердлова, б.30) - 535 тис.грн. - Василівської АС - 16 тис.грн. - на виробничій дільниці (вул. Артема, б.47) - 130 тис.грн. - на виробничій дільниці (вул. Дачна, б.23) - 6 тис.грн. - на виробничій дільниці (вул. Базова, б.2-А) - 33 тис.грн. - Енергодарської АС - 26 тис.грн. - В-Білозерської АС - 6 тис.грн. - Запорізької АС-1 - 120 тис.грн. - Запорізької АС-2 - 22 тис.грн. - Запорізької АС-3 - 28 тис.грн. - Бердянської АС - 6 тис.грн. - Мелітопольської АС-1 - 166 тис.грн. - Дніпрорудненської АС - 123 тис.грн. - бази відпочинку «Бриз» - 38 тис.грн. - Токмацької АС - 20 тис.грн. - та на інших автостанціях - 63 тис.грн. В наступному 2015 році заплановано: - реконструкція та ремонт будівель Мелітопольської АС №2, Запорізької АС-2, Василівської АС та Оріхівської АС; - продовжувати роботи, що до газифікації автостанцій; - будівництво критих платформ для здійснення посадки (висадки) пасажирів; - будівництво виробничого корпусу по пр. Леніна, б.20; - будівництво пункту відпочинку водіїв у м. Бердянськ; - будівництво другого поверху будівлі Токмацької АС; - впровадження автоматичної системи продажу квитків на АС; - облаштування медичних пунктів та кімнати матері та дитини; - та інше, згідно плану заходів.
проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень; На господарську діяльність підприємства негативно впливають: - чинне законодавство в державі; - недовіра до банківської системи; - неорганізований приватний перевізник; - відсутність дійового механізму контролю та впливу на перевізників-порушників; - різний підхід в оподаткуванні перевізників, які знаходяться на різних системах оподаткування; - високий рівень податків.
факти виплати штрафних санкцій (штраф, пеня, неустойка) і компенсацій за порушення законодавства; Протягом звiтного року сплачено пенi та штрафiв на суму 7 тис.грн. за перевищення договірних величин з електропостачання.
опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента; Фiнансування дiяльностi товариства здiйснюється за рахунок власних коштiв. У пiдприємства достатньо робочого капiталу для поточних потреб.
вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів; Укладенi, але не виконанi договори вiдсутнi.
стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому); Продовжується робота щодо розширення мережі автобусних маршрутів, що сприяє збільшенню пасажиропотоку та зростанню доходів. Надалі буде продовжена робота по реконструкції і газифікації автостанцій з метою поліпшення умов праці обслуговуючого персоналу та умов відпочинку пасажирів. На деякі земельні ділянки, на яких розташовані автостанції, одержані державні акти на право власності. В 2014 році була продовжена робота по викупу інших земельних ділянок. Такий підхід до вирішення земельного питання забезпечує надійність і стабільність у подальшому функціонуванні автостанцій. Для підвищення рівня доходів у 2015 році товариство планує залучити до перевезень через автостанції всіх перевізників, що, в порушення "Правил надання послуг пасажирським автомобільним транспортом", працюють нелегально, організовують пасажирів для проїзду в місцях, що не мають відповідних зручностей. Дохід, що планується від цього - 65 тис.грн. на рік.
опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік; Розробки та дослiдження у 2014 роцi не проводились.
судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають посадові особи емітента (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових справ про це зазначається; Судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають посадові особи емітента: 08.02.2014р. справа №808/980/14, за позовом Публічного акціонерного товариства «Запоріжавтотранс» до Державної екологічної інспекції у Запорізькій області, зміст та розмір позовних вимог: визнати протиправним та скасувати пункт 1 припису Державної екологічної інспекції у Запорізькій області №134/07 П від 22.08.2013; визнати протиправними дії Державної екологічної інспекції у Запорізькій області щодо здійснення розрахунку збитків за наднормативний викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря по ПАТ «Запоріжавтотранс» від 12.11.2013р. найменування суду, в якому розглядається справа: Запорізький окружний адміністративний суд, суддя Сацький Роман Вікторович поточний стан розгляду: постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 03.03.2014р. позов Публічного акціонерного товариства «Запоріжавтотранс» задоволеною
інша інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі за наявності інформацію про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі. Інша інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента відсутня.